joi, 3 septembrie 2015

"Pachețelele de problemuțe". Înaintăm privind la stânga, ce a făcut?


Mi se cere de la radio să protejez mediul, când eu nu arunc nici măcar un bilet pe stradă. Înțeleg că mulți sunt needucați în societate, dar culmea e că aceştia sunt, majoritatea, angajați fără studii prea multe în industrii poluante şi fac probleme tocmai pentru a-şi dovedi utilitatea în societate. După principiul politic "avem pregătit un pachețel de problemuțe pentru care tot noi avem soluțiile, astfel încât lumea să ne voteze iar", nu se doreşte normalizarea. Dacă politicienii noştri s-ar fi rezumat la a face promisiuni, poate că era mai bine. Însă prin militanții lor de partid nu îşi fac decât rău pentru alegerile care vin anul următor;
- Preferam să scriu despre iubirea pentru o femeie, mi se pare mult mai interesant, dar pentru că politica vede asta ca pe o frivolitate şi încearcă să ne lipsească de poezia vieții, mă voi rezuma la a descrie faptele cotidiene pe care le observ;
- A conduce politic înseamnă a crea probleme societății? În anii trecuți, un politician de la noi care fusese ales decenii întregi să-şi reprezinte comunitatea din cel mai sărac sector al capitalei declara că el şi partidul său dețin mai multe "pachețele de problemuțe" care-i vor asigura succesul - deci votul mulțimilor - şi pe viitor în fața contracandidaților. Atunci am rămas uimit de o asemenea inepție, dar ulterior s-a dovedit că aşa procedează mulți. Faptul că de anul trecut e la închisoare pentru deturnare de fonduri din bugetul de stat confirmă această practică. Politica, văzută de filosofii din vechime şi până azi drept ştiința cea mai nobilă, a fost transformată într-o activitate sordidă prin care problemele societății nu doar că nu sunt rezolvate, ci înmulțite. Mai ales acelea pentru care soluțiile le sunt la îndemână. Dacă asta înțeleg unii prin marketing politic: să complici spațiul public pentru ca votanții să apeleze la tine, la primărie sau la firmele tale şi să-ți mulțumească precum unui salvator când le faci viața mai uşoară înainte de alegeri, să tărăgănezi ani de zile construirea de şosele şi autostrăzi care în lumea civilizată se fac rapid şi sunt garantate zeci de ani, să sacrifici şcoli şi spitale pentru a-ți plasa activul de partid, toate acestea sunt exemple de "bad political marketing". "Good political marketing" înseamnă să fii receptiv la nevoile societății, să le răspunzi cu soluții eficiente şi pe termen lung.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu