miercuri, 30 martie 2016

Într-o nu știu care seară.... Supercapitalismul nostru.


Călătorii așteaptă scandalizați să urce șoferul și sar la el cu reproșurile:    "Așteptăm de atâta timp, când plecați? Mai bine mergeam cu cealaltă firmă!" (eu așteptasem tocmai autobuzul celeilalte firme, care nu venise la program, de aceea și luasem microbuzul acesta)
"Ce-mi spuneți mie, răspunde omul, că eu sunt doar un păduche, un nimeni? Eu nu sunt pe ruta asta, patronul mă sună și îmi spune unde să fiu la ora cutare".
"Păi, spuneți-i patronului că aveți probleme cu clienții, că aveți întârzieri și că nu se respectă graficul!"
 "Eu nici la ușa biroului lui nu ajung că mă dă afară, îmi zice că angajează alt șofer".
"Ne batem joc unii de alții din cauza hoților", conchide alt pasager, apoi se liniștesc și chiar încep să glumească. Șoferul a aflat el din ziare și de la tv că în Germania au ieșit la pensie 700 de șoferi și că sunt căutați șoferii români sau turci, care ar fi cei mai buni. Poate pentru zona aceasta a Europei, îmi spun, pentru că altfel stau cam prost cu disciplina în trafic. La Radio Trinitas, academicianul Răzvan Theodorescu îi cinstește memoria lui Nicolae Iorga, care la 1900 compara instituțiile noastre cu cele occidentale căutând exemplele bune pentru a le reforma și la a cărui moarte 47 de academii din întreaga lume lăsaseră drapelul în bernă în semn de prețuire. La amiază, privesc la tv ca măgărușul Benjamin din "Ferma animalelor" cum SRI își prezenta elogios raportul pe 2015, alături de Iohannis, Coldea și Hellvig, asigurându-ne de toată protecția față de teroriști, extratereștri sau meteoriți, după ce Dacian Cioloș declarase zilele trecute că în Irak și Siria fuseseră folosite de către teroriști și cartele pre-paid românești. Raed Arafat, în ciuda eșecurilor intervențiilor sale din ultimii ani, e ținut în brațe de serviciile secrete datorită antenelor și "bunelor relații" pe care le au acestea în același Orient dinainte de 1989; Sebastian Ghiță, omul lor de afaceri și din patronatul media e apărat de colegii din comisiile parlamentare în fața procurorilor pe care îi și denigrează; Laura Codruța Kovesi primește încă trei ani la conducerea DNA și promite recuperarea prejudiciilor făcute în bugetul statului de marii corupți arestați și de cei care mai urmează - așa  că poate se ocupă și de Ghiță, tot are timp. Studenții politehniști din Regie protestează față de legea care interzice fumatul în campusuri... iar legea se modifică a doua zi, permițând fumatul în camere special amenajate și pe terase. Într-un liceu din Hunedoara, profesoarele sunt acuzate că bat elevii într-o cameră a groazei, brânza din comerț cică n-a cunoscut laptele și e făcută din ulei de palmier sau de soia, primarii de prin județ și din țară trec de la un partid la altul într-o bizară inconsecvență doctrinară, privind către alegerile locale și parlamentare; dictatorul din Coreea de Nord amenință infantil lumea cu rachete, americanii se rușinează de clovneriile lui Donald Trump și ascultă narcotizați promisiunile marxistului Bernie Sanders, de genul "totul va fi gratis"; Obama se întâlnește cu Raul Castro și The Rolling Stones concertează la Havana; între timp, Fidel Castro declară că ai săi "n-au nevoie de niciun cadou  din partea Imperiului", după ce presa occidentală și-a amintit cum declarase el în anii '70  că americanii vor veni în Cuba doar atunci când vor avea un președinte de culoare și la Roma se va afla un papă din America latină; socialiștii lui Junker de la conducerea UE se bucură de scăderea popularității lui Merkel după criza imigranților, Cărtărescu e buimac de fericire după primirea la Castelul Peleș a unei distincții din partea Casei Regale pentru merite culturale, înmânată chiar de Principesa Margareta, iar eu... eu iau Aspirine, Nurofen, Coldrex și beau ceaiuri ca să-mi treacă răceala căpătată după ce m-a tras curentul pe navete în aceste zile sucite de primăvară când nicio zi n-a fost vremea la locul ei și de la ferestrele deschise pe holurile școlii. Windows, beautiful windows! :)) Oamenii stau în case înfricoșați dar mulțumiți că la ei e totuși bine. O zi cu de toate, carevasăzică. Seara bună!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu