duminică, 28 septembrie 2014

Peștera cu lilieci din colivia cu sticleți. Păi, hotărâți-vă, ori sunteți lilieci, ori sticleți? :)). Și ceva de calitate: Festivalul Muzeului Literaturii Române din Iași - FILIT


Bate la ușa mea mai devreme un vecin să-mi spună că a lăsat cineva la uscător o pungă neagră de gunoi. Și eu care tocmai criticasem jegul de pe șoselele noastre zilele trecute. Ar fi fost culmea să fie de la mine. Bineînțeles că nu îmi aparține, dar cum conștientizez porcăriile politicianiste mai bine decât alții, e clar că am și parte de mai multe provocări. Cei care mă cunosc își dau seama că sunt un om corect și că prefer să mă revolt scriind. Că doar suntem în secolul trecut, nu? Ar fi trebuit de mult să mă mut de aici, să închiriez o altă locuință, așa cum ar fi trebuit să îmi schimb locul de muncă, însă cum toată Dobrogea e pesedizată și comunizată, iar blocurile sunt pline cu sticleți bolșevici, în altă parte dădeam de specimene aidoma. Plus că scopul e ca oameni ca mine să cedeze nervos, desigur, nu altceva. Tehnici străvechi. Asta-i România lui Ceaușescu, Iliescu, Băsescu, Ponta și Mazăre. O cloacă de provocatori, ofticați că nu gândești cum vor ei. Mizează prea mulți pe ideea că trebuie să înduri necritic totul ca să dovedești că îți iubești patria, familia, etc... și lăsând totul neschimbat în lichelismul său.
Mă pregăteam să scriu ceva despre Muzeul Literaturii Române din Iași când m-a bârâit securistul de alături, că doar locuiesc într-o cutie cu sticleți sau într-o peșteră cu lilieci, să se hotărască ei ce sunt. Managerul actual al muzeului, Dan Lungu, a fost coleg de facultate cu sora mea și chiar am stat în gazdă la familia sa când am dat concursul de admitere la facultate. Deși sunt mai bine de 15 ani de atunci, țin minte că Ilinca, fiica lui și a Danei abia se născuse, iar în acele zile toți eram tăcuți și preocupați de studiu. Apoi a predat un curs de sociologia poeziei la UAIC - Iași, dar nu pentru cei de la Filosofie unde mă aflam eu. Când, în urmă cu vreo șase ani a venit regizorul Stere Gulea să le vorbească elevilor liceului unde predau despre ecranizarea romanului Moromeții de Marin Preda, m-am bucurat să aflu că urma să-i regizeze lui Dan Lungu cartea Sunt o babă comunistă. Înainte de aceasta, intelectualul ieșean mai scrisese și Cheta la flegmă, altă carte de răsunet cu iz de cartier, cum avem existența destui dintre noi și în zilele noastre. Prin 2012 mă acuza un fost elev pe Facebook că țin partea comuniștilor lui Antonescu, deși eu am susținut mereu valori ca libera exprimare și inițiativă, iar Partidul Național Liberal consideram că nu a fost măcelărit în zilele noastre de gloabele securiste, cum e cazul cu Partidul Național Țărănesc pe care îl conduce Aurelian Pavelescu. Iuliu Maniu, Corneliu Coposu și Constantin Ticu Dumitrescu sau alți foști deținuți politici se zvârcolesc în mormânt acum, sunt convins.
Între 1 și 5 octombire 2014 are loc la Iași Festivalul Internațional de Literatură și Traducere (FILIT), găsiți detalii în ultimul număr al Dilemei vechi despre acesta. Dacă reușiți să depășiți mizeriile care vi se fac zi de zi, doar pentru că nu sunteți niște proști lesne de condus, vă puteți delecta cu lecturile acestui eveniment. În rest, noi să fim sănătoși, că slugi analfabete și provocatoare sunt destule. Vă salut cu prietenie.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu