luni, 13 octombrie 2014

Considerații din actualitate.



Tocmai am revenit cu telefonul de la resoftat, pentru că în ultima vreme nu mai aveam semnal de la Vodafone și nu puteam să intru nici pe internet cu el. I-am dat revenire la setările din fabrică de câteva ori, dar de fiecare dată meniul de început era în limba rusă. Mă cruceam, știind că suntem totuși în Uniunea Europeană, chiar dacă telefonul e asamblat în China. Un Samsung Galaxy Trend cum e cel căruia îi fac promoție cei de la Telekom. Mi-am închipuit că globalizarea e un fenomen economic deschis, transparent, nu o suită de faulturi reciproce. Probabil că șmecherii lor se pricep să le blocheze accesul la comunicare celor care nu sunt cu ei. Tipic stalinist și maoist. S-ar putea să nu delireze chiar Băsescu atunci când vorbește despre război cibernetic, electronic șamd, oricât mi-ar fi de antipatic pentru că s-a legat de filosofi. Whatever, acum e în limba germană meniul și telefonul merge strună. Adică funcționează normal, de fapt, ca la început (update peste vreo oră: iar face figuri, parcă aș fi în taigaua siberiană și nu în buricul târgului, ce mizerie!). Pățesc și eu ca în bancul acela: stăpânul unui câine îi spune unui amic ce cadou îi va face câinelui - "Îi trag o mamă de bătaie și apoi mă opresc". Deci... ilegalităţi la greu. Nu siguranța și securitatea populației, evident, ci siguranța și securitatea borfașilor. De parcă nu ar fi fost dreptul meu să beneficiez de un bun de consum și de un serviciu de telefonie pentru care plătesc lunar aproape două milioane de lei vechi (pentru că am și un stick Vodafone care nu se conectează defel, tot de la o vreme - o fi campania electorală de vină -, dar abonamentul trebuie plătit oricum, doar suntem cetățeni responsabili). Sau numai hoții și proștii pot fi liberi la noi, în timp ce oamenii deștepți și cinstiți trebuie reduși la tăcere?
Ca să vedeți cum un cetățean cu drepturi depline - inclusiv la exprimare informatică - e jumulit de politicieni, de firme sau de găinarii cu mici tunuri de cartier, ca măsură de precauție m-am gândit să cumpăr un telefon second hand. Greșeala mea, până acum nu am cumpărat nimic la mâna a doua, dar să vedeți coincidență: telefonul, un LG Dual Sim funcționează de față cu vânzătorul (de fapt, un șmenar, pentru că mișunau țiganii bișnițari pe lângă magazinaș ca hienele). Am număr și de Orange și de Cosmote (actualul Telekom). Acasă nu funcționa telefonul defel - cu niciun tip de cartelă - bani aruncați pe fereastră, deci. Cumpărat vineri de la "băeți", sâmbătă aveau închis magazinul, iar azi - luni - în urmă cu o oră, aveau tot închis... până uită lumea țepele, probabil). Țepe de foarte sus până jos, se pare. Asta-i Dobrogea, ăsta-i sudul și estul României. Ăsta-i Orientul, Răsăritul. Eu înțeleg că toți încearcă să atragă banii populației, dar măcar să ofere ceva serios și de calitate în schimbul acestora, nu?
Și-acum despre politică: Gabriela Strambeanu Știrea m-a jignit spunând că Iohannis nu poate fi un bun președinte pentru că nu are copii. Eu nu am vrut să am familie și copii într-o țară de căcat unde nu poți face un lucru temeinic pentru că te trag în jos șmecherii. Nu îmi merită încă familia cei care procedează ca tine și Antenele tale, madame Firea! Unu la mână. În al doilea rând, bunicuța Iliescu și tanti Nina sunt regretați de pesediști la fel ca Ceaușescu de asistații social, deși n-au avut copii. Angela Merkel nu are nici ea copii, deși Germania o cam duce bine ca țară. Gândire primitivă, ce vrei. Ca în Africa, Rusia și China trebuie să trăim, probabil: cât mai mulți, cât mai dependenți de stat, cât mai proști. 
Dorin Cioabă i-a îndemnat pe ai lui să voteze PSD și s-a unit cu Gabriel Oprea, președintele UNPR. O fi vreun progres dacă îți bați joc de cetățenii români și întorci țara în epoca Securității comuniste? Încă puțină ignoranță și refăceați PCR-URSS.
Primarul pesedist din orașul meu a primit ani de pușcărie după două arestări preventive. O fi recidivat, cine știe, la câte matrapazlâcuri a făcut și cum a lăsat administrația locală pe mâna escrocilor. Eu regret că mi-a tăiat copacii de pe stradă - a Rândunelelor, strada copilăriei mele, de asta nu-l iert - pentru a băga țevi în asfalt proletarii lui rotarieni. Sper să-l urmeze în curând la închisoare Mazăre și Nicușor Constantinescu, mai ales că primul sfidează în continuare opinia publică purtând însemne comuniste (bine că și-a făcut scăpat fiul la studii în străinătate, aici poate face spectacol în voie, se pare). Oricum au făcut din Mamaia și din Constanța o provincie a răsăritului, nu orașul occidental meritat.
 Concluzia? Dacă nu se face curățenie în șleahta care parazitează România de la revoluția din 1989 încoace, nu avem șanse de a trăi normal. Începutul ar fi să îl votăm pe Iohannis, bineînțeles.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu