joi, 30 octombrie 2014

De ce votez în duminica aceasta


Am mai scris că voi vota cu Iohannis și mi-am argumentat alegerea de anul acesta. Iată însă de ce voi vota, sau mai exact de ce actul de a vota mi se pare important:
  • pentru că vreau să știu că am încercat să schimb ceva în țara unde trăiesc - pe singura cale rezonabilă pe care orice regim politic democratic o pune la dispoziție cetățenilor - dincolo de mijloace radicale ca revoluțiile, resurecțiile armate, șamd;
  • pentru a-mi testa propriile previziuni politice;
  • pentru că nu cred în boicot sau în anularea votului și nu vreau să voteze morții lor în locul viilor noștri;
  • pentru că știu cum politicienii caută să demobilizeze orice încercare a electoratului de a-i schimba
  • pentru că justiția se legitimează prin voința poporului de a se face dreptate, iar instituțiile fundamentale de legiferare, aplicare a legilor și veghere la respectarea lor au nevoie de primenire;
  • pentru că anul 2014 cred că  e completarea procesului istoric ce n-a fost lăsat în 1989 să se realizeze.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu