sâmbătă, 11 iulie 2015

Câteva grade în plus către nord


Azi au fost valuri mari, bune pentru surfing şi kite boarding, abia dacă mi-am putut face programul de înot. Practic, pentru a-mi păstra locul în apă trebuia să înot cu viteza valurilor în contrasens, acestea bătând de la sud la nord în locul traseului lor obișnuit dinspre est către vest. Şi mi-am amintit de un exemplu similar dat de Newton în "Principiile matematice ale filosofiei naturii", când aborda problema spațiului absolut ca un recipient sau cadru imuabil şi a mişcărilor din el: "Astfel, dacă acea parte a Pământului în care se află corabia se mişcă în realitate spre răsărit cu o viteză de 10 010 părți, în timp ce corabia este purtată de pânze şi vânt spre apus cu o viteză de 10 părți, iar corăbierul se plimbă în corabie spre răsărit cu o parte a vitezei menționate, atunci corăbierul se va mişca în mod real şi absolut în spațiul absolut cu viteza de 10 001 părți spre răsărit, iar față de Pământ spre apus cu 9 părți ale vitezei". Iată un om pentru care toate lucrurile păreau clare şi care spunea despre teoria sa: "Hypotheses non fingo" :).

Cel mai frumos compliment l-am primit acum câțiva ani de la o bloggeriță din Bucureşti - cafeavecsourie - foarte talentată la scris: "Deschizi porțile visării", mi-a scris ea. Ar fi trebuit să găsesc şi eu ceva la fel de frumos să-i răspund, dar n-am avut inspirație pe moment. Acum preiau complimentul şi îl duc mai departe  până la Cara Delevingne, artista fotomodel care ne-a încântat ieri simțul estetic gâdilând corzile chitarei sale :).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu