marți, 14 iulie 2015

Judecăți cultural-estetice de la terasă


Unde mă simt eu bine la terasă când vin de la plajă? Acolo unde produsele şi servirea sunt de calitate, logic. Uite, azi de pildă a plouat şi după ce mi-am făcut repriza de înot în Tabăra Nord (pentru localnici, "la Butoaie"), m-am oprit la terasa "Vlahos Greek Gyros" din Mamaia, cea de lângă hotelul Comandor şi vizavi de Clubul ABC pentru tenis de câmp. Muzică grecească de acasă de la mama ei, discretă, 49 lei un meniu pentru două persoane: lipie - gyros, souvlaki, tzatziki şi alte alea. Mi-am luat un espresso cu lapte la 6 lei cât am aşteptat autobuzul către casă. A, iar încă o terasă faină e "Balansoar", la  intrarea dinspre Satul de Vacanță, acolo ai şi o superbă privelişte a mării de la etaj.
Mi s-a părut haios imprimeul de pe tricoul unei tipe  cu ochelari de soare care a urcat în autobuz ieri dimineață: "Dacă nu aveți loc de mine, stați înghesuiți". Şi culmea e că nici măcar nu era grasă, ci înaltă şi slabă, probabil că o sâcâie urâții că tot e epoca lor :)).
Ca să ne arate că sunt importanți, mulți şi de neam prost - cu bani luați de la români prin evaziune fiscală -,  dar lipsiți de cultură, ori că fac ce vor pe unde îi primeşte lumea şi le plânge de milă rudelor lor defavorizate, maneliştii lui Mazăre+Ponta+PSD+Arabii+Turcii+Socialiștii planetei = Love(le) şi-au tras cârciumă vizavi de "Cleopatra" din Mamaia cu pozele celebrităților lor pe fațadă: "Harem club" l-au numit. Anul trecut era un local ceva mai decent acolo şi cu muzică bună, aşa se auzea când treceam către terasa mea preferată. Cum se leagă lucrurile, nu? Ce blestem o fi pe poporul român să ne situăm de partea proastă a istoriei? Nu le ajungea maneliştilor kitsch-ul de speluncă "La Taraf" (am mai scris pe blog că "taraf" e cuvânt arăbesc) şi faptul că femeile lor bronzate din naștere au invadat plajele cu nămol la sticlă, piatră de călcâi şi plimbă ursul că-i rugineşte lanțul cu mure la pahar sau integrame răsuflate. Vor să arate aşa că lumea-i a lor - tot era un film în vogă pe vremea lui Ceauşescu, "Toată lumea-i a mea" - şi că se simt bine, proliferează în locuri civilizate, deschise "dialogului culturilor". Prea multă ipocrizie, nu credeți? Bine ar fi să apară alături şi restaurantul Cezar, Viking sau Kriemhilda, atunci aş spune că există un echilibru estetic şi cultural în lume. Să mai auzim şi de comorile Nibelungilor, nu doar de aurul din lanțurile de la gât, de ghiulurile şi nămolul maneliştilor :))

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu